maandag 9 mei 2016

De cardioloog - het eindgesprek

Na de hartkatheterisatie zou ik nog een eindgesprek met de cardioloog krijgen.
Aangezien bericht maar uitbleef uiteindelijk zelf maar in de telefoon geklommen en is de afspraak, vanwege vakantie van de cardioloog, op vandaag gezet.
En zo zitten we, vrouwlief en ik, dan al 20 minuten voor het uur U in de wachtkamer. We denken allebei, je kunt beter op tijd zijn dan te laat, toch?
En terwijl de wijzers van de klok voorbij de 10 over 12 kruipen, het tijdstip van de afspraak, dan raak je als vanzelf in gesprek met mede lotgenoten in de wachtkamer. De dame naast ons heeft ook een afspraak met dezelfde cardioloog, om 10 voor 12. En het is al bijna half 1....
Ai. Dat wordt een latertje. 
Maar ook wij komen aan de beurt.

Zoals al aan het bed was meegedeeld zijn de kransslagaders goed en zonder vernauwingen.
Of ik het heb kunnen zien tijdens de hartkatheterisatie?
Nou, niet bepaald. Er zat grotendeels een groot apparaat voor mijn neus.
En daarom laat de cardioloog op zijn monitor nogmaals de behandeling zien.
De techniek staat voor niets.
Hebben ze gewoon de opname opgenomen en kan alles achteraf nogmaals bekeken worden, beelden stil gezet, even een stukje doorspoelen. 
Het zier er dus allemaal goed uit.
Maar wat is het dan?

Ook nu weer, sinds ik weer begonnen ben met sporten, komt het hijgen onvermijdelijk weer opzetten. En het is dat mijn omgeving dat opvalt en daar opmerkingen over maakt, want zelf ben ik er al aan gewend, zoals afgelopen zondag bij de GVAC trimloop ook weer het geval was.

Het is niet direct zijn specialiteit maar de cardioloog stelt voor om een inspanningstest met ademanalyse te laten doen.Wellicht komt daar iets uit en kan hij meteen advies uitbrengen wat verder te doen.
En zo gezegd zo gedaan. De afspraak wordt bij de secretaresse geregeld. Maar het is druk. Het wordt pas dinsdag 28 juni om kwart over 9 en daarna om half 11 meteen de uitslag.
Oké, dat duurt weer een anderhalve maand maar nu maak ik me niet meer zo'n zorgen als wanneer gedacht werd dat het aan mijn hart zou kunnen liggen. In de tussentijd kan ik mooi aan mijn conditie werken want die is inmiddels ver onder het minimum. Tegelijkertijd ook maar wat aan mijn gewicht doen, want die is juist ver boven het maximum....




Geen opmerkingen: