dinsdag 10 mei 2016

GVAC - duurlooptraining, 6km

In het kader van wederopbouw van mijn conditie vandaag training bij GVAC. Noemde ik dat steevast wegtraining, voortaan zal ik het maar duurlooptraining noemen, want in de zomertijd vermijden we juist de wegen en gaan we meer over de bospaden.
Zo ook vandaag.
Ik ga me aansluiten bij de groep van 6km en na de warming-up van Paul Bekers volgt de splitsing: 8km/u, 9km/u of 9,5km/u. Ik ga voor de 9km/u onder leiding van Peter Luijcks.

Het parkoers van vandaag is, de baan af richting Knegsel, het bospad van de blokhut in en meteen recht het zandpad in, om de blokhut heen tot aan de Moormanlaan en daarop rechtsaf. Bij de Sitkalaan rechtsaf in tegenovergestelde richting van de trimloop en aan het einde van het zandpad naar links over de heuveltjes weg tot bijna bij het einde. Weer rechts af het zandpad op en bij de kruising rechtsaf het zandpad verder volgen tot aan de Knegselseweg. Daarna weer rechtsaf richting de atletiekbaan.

We starten wel rustig en dat is maar goed ook want mijn benen blijken nog steeds stijf te zijn van de zaterdagtraining en zondagtrimloop, maar na een kilometertje zijn de spieren al los.
Ik loop beslist niet vooraan maar hooguit in 2e positie. We hebben 1 rustpunt en dat is op het moment dat we de Oudedijk bereiken. Tijd voor een slokje water. Heb ik niet bij me maar ook nog niet echt nodig. Dan lopen we weer door en pas als we aangekomen zijn op de Oeienbosdijk, draaien we weer om naar de achterblijvers. Daarna is het eventjes op eigen tempo tot aan de oversteekplaats bij de atletiekbaan.
We draaien voor de atletiekbaan de sintelbaan op voor het uitlopen en de de cooling-down.

De afstand zou geen 6,3km maar 6,5km zijn maar ik ben een paar keer omgedraaid en teruggelopen en de Endomondo-app geeft mijn afgelegde afstand van 6,68km aan, in een tijd van 43:41.
Gemiddelde snelheid: 9,18km/u. En dat is inclusief 2 wandelpauzes.

Na afloop mag ik wel tevreden zijn over deze training. Het ging goed, niets te klagen.

Het weer:
droog maar wat benauwd en een beetje wind. Temperatuur 19ºC, gevoelstemperatuur 18,5ºC



Geen opmerkingen: