dinsdag 24 mei 2016

Training - GVAC weg

Weer een stapje hoger. Het gaat vandaag 8km worden. Na een hele dag in de "Kameel" te hebben gestaan zijn mijn benen wat stijf. Daarom zou 9km/u wel genoeg zijn voor de training van vandaag. Ellen is er ook en die vindt dat ook best.
Na de warming-up worden de gegadigden voor vandaag geteld. 24 inclusief trainers, aldus Hillien. Zij en Dries geven vandaag de training. De 10+ snelheid gaat met haar mee, de 9,5-10 met Dries. Alleen de meesten gaan eigenlijk meer voor de 9 à 9,5 en dus wordt de groep van Dries die van de 9km/u.

We starten rustig, gelukkig, maar gaandeweg we warm worden gaat het tempo wat omhoog. Het is best goed te doen maar Dries roept de groep toch regelmatig tot de orde.
De eerste keer dat we mogen versnellen gebeurt dat eigenlijk niet. Daar is het waarschijnlijk nog te vroeg voor. "Op het einde denk ik dat ik er nog wel een keer voor ga....", aldus Ellen.
Richting de Sitkalaan ga ik wel een keer mee met de versnelling. Toch best wel een eindje, maar ik ga ook niet tot het uiterste. Alleen maar wat harder en bij de Sitkalaan aangekomen weer terug naar de laatste van de groep. 
We gaan verder richting de Moormanlaan en waar het fietspad overgaat van de rechterkant naar de linkerkant van het bospad mogen we voor de laatste keer versnellen: "tot aan het einde van de bomenrij...", en weg is Ellen. In een flinke sprint gaat ze me voorbij. "Nou, nou", denk ik nog, "en het is nog zo'n eind...". Maar nauwelijks dat gedacht of Ellen draait al weer om. En we hebben pas 4 bomen gehad. Ze zal het wel verkeerd begrepen hebben of ze zag door de bomen het bos nier meer maar ik ga in ieder geval wel door. En dit keer in een wat steviger tempo om aan het echte einde van de bomenrij weer om te draaien naar de laatste van de groep. 
We vervolgen het laatste stuk van de route richting de atletiekbaan maar stoppen pas bij het sintelpad voorbij de ingang van de kantine. Volgens Dries zou het "maar" 7,9km. zijn. Omdat ik mijn horloge niet goed heb ingedrukt vraag ik Ellen welke tijd zij heeft. 51:27. De Endomondo app geeft 8,14km aan, maar dat komt ook omdat ik 2 keer vooruit ben gelopen en weer terug naar de groep. Het betekent in ieder geval voor mij een gemiddelde van 9,49km/u.

Ik ben na afloop niet moe en snel hersteld, ondanks dat we ons, volgens Dries, niet aan de afspraak hebben gehouden maar allemaal te hard gelopen hebben. Hij heeft gelijk en met mij gaat het steeds beter.

Het weer:
Best fris. Heb het zelfs koud wat hoofdzakelijk aan de stevige wind ligt. De temperatuur is ook maar een graad of 11 en gevoelsmatig zitten we daar een dikke 3 graden onder. Maar het is wel droog en gaandeweg de training krijgen we het uiteindelijk toch warm.




Geen opmerkingen: