dinsdag 17 mei 2016

Training - GVAC wegtraining

Gisteren gelopen en vandaag weer. 
Planning is een klein stapje verder t.o.v. vorige week: 6km bij een tempo van 9,5km/u
Bij GVAC worden even nog herinnerd aan de Roparunners van GVAC, Beat-it die tijdens het Pinksterweekeinde in estafette van Hamburg naar Rotterdam zijn gelopen en gefietst. De nadruk ligt op regen, regen en regen en kou. Tja. Dit was Pinksteren anno 2016
En na de groepenverdeling kunnen we naar buiten voor de warming-up.
Ik zie ook Ellen op de baan, samen met Reinier.
En Theo is er ook bij, dit keer. Heeft al 7 weken niet gelopen vanwege rugklachten en is er vandaag weer voor het eerst weer bij. Voor de 4km? Hij weet het nog niet. Mijn voornemen om de 6km met 9,5km/u te doen is voor hem nog te veel van het goede. Uiteindelijk gaat hij toch met de 6km-groep mee, met de 8km/u sub-groep denk ik. Samen met Rik, Trees en Boudewijn.
Ellen gaat met de 8km-groep op pad

Ik sluit me aan bij de groep van Hanneke die voor 9,5 à 10km/u gaat. Nou vind ik 9,5km/u wel genoeg en na de warming-up oefeningen vertrekken we richting Sondervick om op de Eindhovensebaan richting de Boerenbond het dorp te verlaten. We dwalen wat over zandpaden en buitenwegen. Ook vandaag toch best wel wat verkeer maar vooral die op de stoffige zandpaden zijn het vervelendst.

Het tempo is lekker en goed te doen. Voelt zelfs langzamer aan dan gisteren terwijl we toch echt boven de 9 zitten. Het is dat we zo vaak moeten stoppen voor verkeer bij het oversteken van kruispunten want anders hadden we wellicht zelfs 2 minuten eerder binnen kunnen zijn. 
Nu is dat op mijn horloge na 40:10 terwijl de Endomondo-app een afstand van 6,35km heeft geregistreerd. Goed voor een gemiddelde van 9,49km/u. Kan niet beter toch!

Het weer:
Mooi droog met wat wind, kracht 2 bij een temperatuur van ruim 17ºC, gevoelstemperatuur 2 graden lager. Kan ik toch nog mooi weer in korte broek en korte mouwen lopen.




Geen opmerkingen: