maandag 16 mei 2016

Training - in de bossen van Eersel

Tja, de traditiegetrouwe Pinksterloop van DES bestaat niet meer en gek genoeg zijn er rond Pinksteren tegenwoordig niet echt veel trimlopen. In ieder geval niet echt in de buurt, mijn buurt, wel te verstaan. Nu was de trimloop in IJsselstein wel leuk geweest maar helaas had ik deze zaterdag al voor de Vrijbuiters training gereserveerd.
Nu is de zondag toch zonder verveling voorbij gegaan. Naast supporteren voor het zwemdiploma B van Kay en de overwinning van de Formule 1 Grand Prix van Spanje door Max Verstappen, bleven er nog een heleboel ergenis-uren over voor het, niet werken (maar wel voortduren blijven hangen) van mijn desktop pc. Al bijna half 2 in de ochtend heb ik er maar de brui aan gegeven want het wordt toch weer aardig vroeg-op vandaag.

Op uitnodiging van Dorie gaan we namelijk vandaag, 2e Pinksterdag, een rondje door het Eersels bos "trailen". Een kilometer of 6. Waarom ook niet?
Afspraak is 9:30 en 10 minuten van te voren meld ik me al bij de achterdeur.

Op een parkeerplaats gaan we van start. Dorie voorop. Zij kent de weg en het is hier, net als in het echt, vol met single-tracks, venijnige wortels, kleine maar pittige wasbord-bultjes, een vlonder over een drooggevallen vennetje, klapzand paden. Het is dat de steile, touw-of lange beklimmingen en een waterdoorwading ontbreken maar anders zou het zeker door kunnen gaan voor een trail. Een trail is immers een natuurloop en dat hebben we toch mooi gedaan. En ook inclusief 2 à 3 stops.
De totale afstand, volgens de Endomondo app op mijn smartphone, bedraagt 7,46km.
Het GPS horloge van Dorie komt 400 meter verder.
De totaaltijd inclusief stops op mijn horloge komt uit op 1u02:57 maar daar zat wel een hele lange stop tussen omdat we tussentijds, al rekkend en strekkend, op Johan met de hond hebben gewacht.
Volgens de GPS van Dorie was de gemiddelde snelheid zonder stops ongeveer 8,4km/u. Ons trailtempo dus.


Na de cooling-down weer even opwarmen in de sauna en na 2 koppen soep met brood weer huiswaarts. Heb ik toch mijn trimloop/training voor het weekend gehad. En meteen al weer de langste afstand voor mij sinds maanden.




Geen opmerkingen: