zaterdag 28 mei 2016

Training Vrijbuiters

Ik heb het erg druk en eigenlijk komt de Vrijbuitertraining niet zo goed uit maar desondanks toch maar richting Vrijbuiterbos gereden. Met een omweg want de rotonde op de Broekweg is afgesloten maar toch wel op tijd. En het is niet druk vandaag. Helemaal niet druk. Het is dat Rinie en Riet vandaag toch zijn op komen dagen, terwijl ze vakantie hebben, dat we, en dat zijn Germaine en ik, nog met zijn viertjes zijn.
Carla en Monique zijn een weekendje met de tent weg, Herman zal wel op de camping vertoeven, Dorie is bij Jo, zodat hij de kans heeft om weer eens op de thee te komen. Waarom Hans er niet is weten we niet. De wandelaars doen het vandaag met André, Jan, Ko, Jos en Annie.

Na de drukke en intensieve week en de Vaalserbergtrail van 11km die morgen op mijn programma staat heb ik al aangegeven het vandaag wat rustiger aan te doen.
We doen de 2 gebruikelijke warming-up stops en het intensieve deel wordt gewoon 1x op een neer lopen op het gebruikelijke zandpad. Tot het einde en weer terug, wel te verstaan. Daarna lopen we door maar niet tot aan de asfalt weg maar in de bocht van het fietspad rechtdoor over het bospad en pas langs de blokhut naar de asfaltweg. Intussen wel even wat stops voor wat oefeningen.
We dribbelen daarna rustig terug naar het eerste fietspad en van daaruit gaan we al rekkend en strekkend, af en toe wat oefeningen, af en toe nog wat dribbelend, richting kantine, voor de afsluitende oefeningen.

Bij de koffie staat Jo er al. Er is gebak van Ko, die de 24e mei 82 jaar is geworden. Jo is 3 dagen eerder ook jarig geweest: 81 jaar.


We hebben vandaag 5,27km gedaan, volgens de Endomondo-app. Dat komt natuurlijk doordat we dit keer weer helemaal tot aan de weg in Steensel zijn doorgelopen. En ondanks dat ik mijn benen heb ingesmeerd met anti steekbeesten spul werkt het voor geen meter. Mijn blote benen zijn al van begin af aan prooi voor de muggen. Volgende keer toch maar weer een lange broek aan doen.

Het weer:
Warm en zonnig en in het bos waait het niet (vandaar al die muggen). De temperatuur ligt al op 20ºC




Geen opmerkingen: