zondag 22 mei 2016

Trimloop -GVAC trimlopen, ca. 10km

Ik ben verre van klaar voor de 17km Ketelwaldtrail en daarom heb ik mijn startnummer overgedragen aan Ellen. Terwijl zij, Dorie en Johan onderweg zijn naar Milsbeek maak ik me op voor de GVAC-trimloop. De bedoeling is een grote en een kleine ronde, tenminste, als alles naar wens gaat.

Bij aankomst op de Kempencampus is het een chaos vanjewelste.
Bij GVAC hebben ze het niet vermeld maar vandaag zijn alle parkeerplaatsen in beslag genomen door wielrenners. En als je het hebt over wielrenners en wielerwedstrijden dan betekent dat altijd steevast corruptie. Mochten wij het in ons hoofd halen om ons voertuig op een invalide parkeerplaats te parkeren, dan mogen meteen ook € 325,00 neertellen. Exclusief administratiekosten, dan wel te verstaan. Maar dat geldt niet voor auto's met opgeschilderde wielrennerssponsorreclame. Schandalig gewoon. En zo worden ook alle parkeerplaatsen bezet door stoeltjes, partytenten, barbecues, dopingvoorraden, je kunt het zo gek niet bedenken of het staat er. En men weet gewoon dat geen enkele politieman het in zijn hoofd haalt hier ook maar iets van te vinden, laat staan te zeggen. Nee, het dikke steekpenningen geld hebben ze al half binnen.
En dus parkeer ik mijn auto maar bij de Intratuin, een paar honderd meter verderop. Het wordt wel een halve kilometer inlopen naar de kantine maar dan ben ik er toch nog wel op tijd. Maar aan de start kom ik er achter dat ik mijn smartphone nog open en bloot en in zicht in de Scénic heb laten liggen. Dat lijkt me niet verstandig. En daarom spoed ik mij bij het vallen van het startschot terug de kleedkamer in om de autosleutels op te halen. Met een behoorlijke achterstand op het lopersveld begin ook  ik aan de trimloop, gewoon vanaf de startstreep.
Waar het fietspad rechtsaf buigt, ga ik links af, richting Intratuin. Ik maak er meteen maar gebruik van om de Scénic te verplaatsen van de parkeerplaats van Intratuin naar een plek wat dichterbij, over een weggetje alleen bestemd voor bestemmingsverkeer. Dat ben ik vandaag ook. Op de smartphone ook maar meteen de Endomondo-app aangezet en van hieruit vervolg ik de trimloop.

Ik heb mijn stopwatch al een paar keer ingedrukt. Bij het linksaf gaan naar Intratuin. Bij het instappen in de auto en bij het vervolgen van de trimloop. Ik zal de extra meters naderhand wel bepalen. Nu passeer ik het originele 1 km.-punt pas op 10:45. Dat zegt nu dus helemaal niets. Het 2 km.-punt is niet meer zichtbaar. Daar zal ik toch weer iets aan moeten doen. Waar ik denk dat dat punt is klok ik een tussentijd over de laatste kilometer van 6:16. Niet slecht, denk ik dan.
Voor me, op de Knegselseweg, zie ik in de verte de oranje en gele kleuren van Trees en Rik. Daarvoor nog iemand in het blauw.
Een kilometer verder zie ik dat het Nico is. Ik passeer hem en op het zandpad gekomen zie ik warempel Trees en Rik al voor me lopen, samen met Gemma en nog een loopster. Op het 4 km.-punt ben ik bij hen. En zo hard ga ik toch niet. "Wat doen jullie?", vraag ik Trees. Nu geeft ze aan dat het toch geen 3 rondjes worden van volgende week is al de 20 van Brussel. Nee, misschien een grote en een kleine ronde, maar ze gaan niet via de baan maar meteen op de Knegselseweg weer linksaf. Scheelt toch zeker anderhalve kilometer.
Daar heb ik niets aan om met hen mee te gaan en daarom ga ik alleen verder richting baan. Vergeet ik en passant wel het 4km.-punt te klokken.
De doorkomst op de baan is in 45:30. die tijd slaat dus nergens op maar de kleine ronde kan ik nu wel klokken.
De 1e km. gaat in 6:23. Voor mijn gevoel veel langzamer dan ik had verwacht maar de 2e kilometer in 6:27 bevestigt de juistheid van de eerste tijd.
Het wordt de eerste "lange" afstand sinds mijn hartonderzoeken en daarom geen rare dingen maar gewoon rustig blijven doorlopen. Bij het naderen van de rotonde hoor ik iemand achter me. Iemand van de 12km. ga ik vanuit. Ook deze loper gaat me voorbij. Blijkt het mijn eeuwige rivaal Peter te zijn. Hij gaat er op en er over. Nee, ik hoef geen moeite te doen om hem proberen bij te houden.
Op de baan klok ik 1u10:17. Hier moet ik juiste looptijd nog uit halen. Dat blijkt 1u08:26 te zijn.
Overigens geeft de Endomondo-app vanaf het aanzetten een totale afstand van 9,51km aan terwijl ik met mijn inschatting 260 meter lager uitkom. En dan te bedenken dat de Endomondo-app nagenoeg altijd minder aanwijst. Misschien heb ik toch wel meer en harder gelopen. Maar ach, dat zien we een andere keer wel weer.

Ik ben tevreden. Niet overdreven moe, heb mijn tempo dus goed ingehouden.

Het weer:
Droog maar het lijkt erop alsof het elk moment kan gaan regenen,wat pas na afloop gebeurt. De temperatuur heb ik niet opgenomen maar zal toch aardig richting de 20ºC lopen.Het voelt in ieder geval behoorlijk benauwd aan. Er staat een matige westenwind, kracht 3.

Geen opmerkingen: